RSS
 

بایگانی برای مرداد ۱۹ام, ۱۳۹۵

۹۳۵-آیا راحتی و رفاه فقط با پول فراهم می شود.+ محبت خیالی در روزی و اقتصاد

۱۹ مرداد

خیال می کنید با پول، راحتی فراهم می شود و حال اینکه اگر خدا تمام دنیا را در یک کاسه کند و به دست تو بدهد، باز هم گره های کوری هست که با آن پول باز نخواهد شد و تا آخر زندگی ات هم ناراحت می مانی. این اشتباهی است که ما می کنیم.

آیت الله آقا مجتبی تهرانی(ره)

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، آیت الله آقا مجتبی تهرانی درشرح حدیثی از امام صادق (ع) آورده است ،انسان هم خواسته های دنیایی دارد و هم خواسته های آخرتی، اگر کسی سه چیز را که جنبه های درونی هم دارد، برای خودش فراهم کند و به دست بیاورد، به مطلوب دنیا و آخرتش می رسد.  
رُوِیَ عَنِ الصّادقِ علیه السَّلام: ثَلَاثَةٌ مَنْ تَمَسَّكَ بِهِنَّ نَالَ مِنَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ بُغْيَتَهُ مَنِ اعْتَصَمَ بِاللَّهِ وَ رَضِيَ بِقَضَاءِ اللَّهِ وَ أَحْسَنَ الظَّنَّ بِاللَّه.
  امام صادق صلوات الله علیه فرمودند: سه چيز است كه هر كه بدانها چنگ زند، به خواسته‏هاى دنيا و آخرت خود می رسد: ۱- هر كه به خدا چنگ بزند. (معصيت خداوند را انجام ندهد) ۲- آنچه كه خداوند براي او مي پسندد، بپسندد ۳- به خداوند متعال خوش گمان باشد.
شرح روایت: «ثَلَاثَةٌ مَنْ تَمَسَّكَ بِهِنَّ نَالَ مِنَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ بُغْيَتَهُ»؛ انسان هم خواسته های دنیایی دارد و هم خواسته های آخرتی دارد. اگر کسی این سه چیز را که جنبه های درونی هم دارد، برای خودش فراهم کند و به دست بیاورد، به مطلوب دنیا و آخرتش می­رسد.
 اول: «مَنِ اعْتَصَمَ بِاللَّهِ»؛ كسي كه دست از گناه بردارد به امید اینکه خداوند به او لطف كند. یکی از معانی «اعتصام بالله»، دوری گزیدن ازگناه به امید رسیدن لطف خداست. دوم: «وَ رَضِيَ بِقَضَاءِ اللَّهِ» راضی به قضای الهی باشد. رضایت را خشنودی معنا می کنند ولی در واقع به معنای «پسند» است. رضایت به قضای الهی معنایش این است که آنچه را که خداوند برای او پسندیده و تدبیر کرده است، بپسندد. سوم: «وَ أَحْسَنَ الظَّنَّ بِاللَّه» خوش گمانی به خدا داشته باشد و بد گمانی نداشته باشد. اینطور نباشد که – نعوذ بالله- در ذهنش بیاید که آنچه خدا برایش پسندیده، بد پسندیده است. حتی امام صادق علیه السلام تعبیر به «ظن» به معنای گمان می کند نه یقین! می فرماید "حسن ظن" به خدا داشته باشد. خدا هیچ وقت بدی برای ما نمی خواهد؛ خوبی و خیر ما را می خواهد.
  ما هم خواسته های دنیایی داریم و هم خواسته های آخرتی.  در خواسته های دنیایی مان گاهی در مصداقِ خواسته هایمان اشتباه می کنیم. از آنجایی که ما دنبال راحتی هستیم، خیال می کنیم راحتی با پول فراهم می شود؛ لذا از خداوند تقاضای پول می کنیم. اینجاست که ما اشتباه می کنیم. چرا می گوییم خدایا پول بده؟ و وقتی به ما نداد، گمانمان به خدا بد می شود و با خود می گوییم "­خواستیم، ولی به ما نداد". اگر به تو می داد چه بسا این برای تو راحتی نمی آورد. تو اشتباهت در این است که خواسته واقعی ات «راحتی» است. خیال می کنی با پول راحتی فراهم می شود و حال اینکه اگر خدا تمام دنیا را در یک کاسه کند و به دست تو بدهد، باز هم گره های کوری هست که با آن پول باز نخواهد شد و تا آخر زندگی ات هم ناراحت می مانی. این اشتباهی است که ما می کنیم.
 امام صادق علیه السلام فرمودند: گناه را ترک کن به امید اینکه خداوند به تو لطف کند. بعد هم آنچه که او می پسندد تو هم بپسند. او خیر تو را می خواهد، هیچ وقت بدی تو را نمی خواهد.پس آنچه برای تو می­پسندد را بپسند و بعد از آن هم به خدا خوش گمان باش. خدا در انتخاب اشتباه نمی­کند اما تو اشتباه می­کنی!
 مهم تر از همه همان اوّلی یعنی «اعتصام بالله» است گناه را ترک کن، امید لطفش را داشته باش؛ به تَبَع آن مطلوبت می آید. اما اگر بنا باشد هم مرتّب گناه کنی و هم بخواهی به مطلوبت برسی، نمی شود. شوخی نکن!
حضرت فرمودند اگر این سه چیز را رعایت کردی، به مطلوب دنیا و آخرتی ات می رسی. اوّلی اش این است که گناه را ترک کنی. ما اوّلی را گذاشتیم کنار و در دومی وسومی اش – نعوذ بالله- خیال می کنیم از خدا بهتر می فهمیم. این است که گره پس از گره در کار ما می افتد و بعد هم می نشینیم ناله می کنیم. ناله نکن! از همان اوّل برو گناه را ترک کن. دقّت کنید که حضرت روی طاعات دست نمی گذارد؛ بلکه روی ترک گناه تأکید می فرماید. گناه را ترک کن و امید به لطف خدا داشته باش. آن وقت هیچ گاه خدا ناامیدت نمی کند و مطلوب دنیا و آخرتت را به تو می دهد.
 تحف العقول، صفحه ۳۱۵ – بحارالأنوار، جلد ۷۵، صفحه

 

۹۳۴-برهنه شدن زنان معترض به حجاب در المپیک+ محبت به خود نمایی با کشف حجاب و هنجارشکنی

۱۹ مرداد

ممتازنیوز نوشت: بعد از اینکه مسئولان کمیته المپیک پس از مدت ها بحث و جدل، با پوشیدن حجاب توسط زنان ورزشکار شرکت کننده در مسابقات المپیک موافقت کردند…

این زنان اکراینی به اصطلاح مدافع حقوق زنان بودند که با عریان شدن مخالفت خود را با این تصمیم مقامات المپیک اعلام کردند تا برگی دیگر از حقوق بشر مورد ادعای غرب به نمایش در آید!

در پی آزاد شدن پوشیدن حجاب توسط زنان ورزشکار، تعدادی از اعضای مؤسسه اکراینی “فیمین” که به اصطلاح در زمینه دفاع از حقوق زنان فعالیت می کند، در اقدامی غیر اخلاقی به مرکز شهر لندن رفته و با عریان شدن، اعتراض خود نسبت به آزاد شدن پوشش حجاب در المپیک را نشان دادند.

این زنان علاوه بر عریان شدن، شعارهایی نیز علیه کمیته المپیک سر دادند و این کمیته را ضعیف در برابر کشورهای اسلامی دانستند.

www.ebhamlinks.com | برهنه شدن زنان معترض به حجاب در المپیک

www.ebhamlinks.com | برهنه شدن زنان معترض به حجاب در المپیک

www.ebhamlinks.com | برهنه شدن زنان معترض به حجاب در المپیک

www.ebhamlinks.com | برهنه شدن زنان معترض به حجاب در المپیک

مطالب مشابه:

 

۹۳۳-سیاستمدار انگلیسی خواستار ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی شد.+محبت به بردگی زنان

۱۹ مرداد
یکی از کاندیداهای ریاست یکی از احزاب تاثیرگذار در انگلیس خواستار ممنوع شدن حجاب در اماکن عمومی کشورش شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری yorkshirepost، لیزا دافی، یکی از کاندیداهای ریاست بر حزب "استقلال پادشاهی متحد" که در سالیان اخیر به یکی از احزاب تاثیرگذار در انگلیس تبدیل شده است خواستار ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی کشورش شد.

http://media.rasanews.ir/Original/1395/05/18/IMG16015613.jpg

لیزا دافی با بیان این که حجاب اسلامی باید در اماکن عمومی، مراکز خرید، اتوبوس ها و متروها ممنوع شود، تاکید کرد که در صورت انتخاب شدن به عنوان رهبر حزب "استقلال پادشاهی متحد" تلاش خواهد کرد که مدارس اسلامی نیز تا زمان حل مشکل تروریسم اسلامی تعطیل شوند.

کاندیدای ریاست بر حزب "استقلال پادشاهی متحد" انگلیس به ممنوعیت حجاب و تعطیلی مدارس اسلامی قناعت نکرده و خواستار "ممنوعیت کامل و جامع" دادگاه هایی شد که در انگلیس بر اساس احکام اسلامی به صدور رای می پردازند.

لیزا دافی در ادامه به توجیه نظرات ضد اسلامی خود پرداخته و مدعی شد: مسلمانانی که در این کشور به دنیا آمده اند به همان اندازه انگلیسی هستند که من هستم و هدف از این پیشنهادات تنها آن است که مسلمانان نیز به اندازه من احساس انگلیسی بودن داشته باشند.

گفتنی است، اسلام دومین دین بزرگ در انگلستان به شمار می‌رود و تاکنون حدود ۶۰۰ مسجد و ۶۰ مدرسه اسلامی در این کشور تأسیس شده‌است.

بیشتر جمعیت مسلمانان انگلیس را مهاجرانی که در دهه‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ میلادی به انگلستان آمده‌اند تشکیل می‌دهند.

آمار دقیقی از جمعیت مسلمانان در بریتانیا وجود ندارد ولی با توجه به ارقام و آمار موجود حداقل جمعیت مسلمانان ۱ میلیون نفر برآورد می شود.

برخی منابع خبری تعداد مسلمانان ساکن در سراسر انگلیس را بیش از ۳ میلیون نفر برآورد کرده اند./۹۹۰/ب۹۰۲/د

خبرنگار:هادی رضازاده

 

۹۳۲-رونمایی از یادداشت رهبر انقلاب بر کتاب داستانی «تَن تَن و سندباد.+ابزارهای تولید محبت

۱۹ مرداد

یادداشت رهبر معظم انقلاب بر کتاب داستانی «تن تن و سندباد» صبح امروز رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ در مراسم دومین پاسداشت هنر و ادبیات انقلاب اسلامی که صبح امروز (دوشنبه) در مؤسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، از یادداشت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب داستانی «تَن تَن و سندباد» نوشته‌ی آقای محمد میرکیانی رونمایی شد.

در این مراسم که از سوی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و با عنوان «نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان از منظر رهبر انقلاب اسلامی» برگزار شد، جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و ادبی حضور داشتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این یادداشت که در آبان ماه ۱۳۷۳ به نگارش درآمده مرقوم داشته‌اند:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

ـ‌ من هم همین قصّه را همیشه تعریف می‌کردم! حیف که خیلی‌ها آن را باور نداشتند. حالا خوب شد، شاهد از غیب رسید! راوی این حکایت که خود همه چیز را به چشم خود دیده، حکایت تن تن و سندباد را چاپ کرده است. حالا دیگر کار من آسان شد! همین بس است که نسخه‌ی این کتاب را به همه‌ی بچه‌ها بدهم . .

 
بدون دیدگاه

نوشته شده در دسته محبت آینده شناس

 

۹۳۱-دختر لالی که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) زبان باز کرد.+رابطه محبت و شفاگرفتن بیماران

۱۹ مرداد

 

کرامات حضرت فاطمه معصومه (س) در آینه اسناد؛
مسئول تدوین و نشر مرکز اسناد گفت: طبق اسناد و مدارک نویافته دختر لال اهل روستای آب روشن آستارا در ۵۰ سال پیش در حرم مطهر کریمه اهل بیت شفا یافته است.

به گزارش «شيعه نيوز»، حجتالاسلام محمدباقر مشکاتی در اشاره به مبانی کرامات، مقامات و فضائل کریمه اهل بیت علیهم السلام گفت: در زیارت جامعه کبیره خطاب به خاندان اهل بیت(علیهم السلام) عرض می کنیم: «و عادتکم الاحسان و سجیتکم الکرم» بر این اساس احسان و کرامات این خاندان الهی همواره و به طور مستمر شامل حال خاص و عام بوده و هست.
 

وی افزود: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از بانوان با فضیلت و منتسب به این خانواده پاک و الهی

است که عالی ترین فضائل و مناقب انسانی و الهی را دارا می باشد. وی از امامزادگان واجب التعظیمی است که دارای زیارتنامه مأثور و معتبر است.

  در زیارتنامه این بانوی بزرگوار، ایشان را «بنت رسول الله، بنت ولی الله، اخت ولی الله و عمه ولی الله» می خوانیم. بنابراین انتساب آن حضرت به بیت وحی و رسالت و امامت نشان از مقام والا و کمالات معنوی و روحانی ایشان بوده و منشأ و سرچشمه کرامات و توجهات ربانی این بانوی طاهره نسبت به حاجتمندان و زائران بارگاه نورانی اش تلقی می شود.

 
مسئول تدوین و نشر مرکز اسناد در ادامه خاطر نشان کردند: عنایات و دست گیری مادی و معنوی بانوی کرامت بسیار فراوان است. اگر چه از گذشته برخی از این کرامت ها رویداده در حرم مطهر ضبط می شده لکن بسیاری نیز به دلایلی ثبت نشده است. در بررسی اسناد موجود آستان مقدس به اسنادی برخوردیم که حاوی وقایع و رخدادهای حاکی از کرامات و عنایات کریمه اهل بیت نسبت به زائران و شیفتگان خویش است.

 

وی افزود: از جمله این حوادث مبارک شفا یافتن دختری به نام ملیحه فرزند عبدالله اهل روستای آب روشن در شهر آستارا بود ‌که بر اثر عارضه عصبی چند ماه قبل دچار مرض لالی گشته و پزشکان بیماری ایشان را لاعلاج تشخیص دادند.

  وی به اتفاق خانواده عزم شهر مقدس قم می کند و پس از زیارت و توسل به حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، در حدود ساعت ۶ عصر روز جمعه در کنار ضریح شریف کریمه اهلبیت علیهم السلام با عنایت آن حضرت، ‌شفا می یابد.

  تعدادی از روحانیان، افسران ژاندارمری و صاحب منصبان حرم مطهر با وی و خانواده اش ملاقات کرده و رئیس اداره تشریفات حرم مطهر (مهدی پیشوایی) این واقعه را به تولیت وقت آستان گزارش می کند و گزارش خبری آن و عکس "شفا یافته” در دو شماره روزنامه قدیمی استوار قم منتشر می گردد که پیدا شدن این اسناد پس از چند دهه خود از عنایات حضرت محسوب می شود.
 

حجت الاسلام مشکاتی در ادامه، داستان و شرح این واقعه مبارک را بر اساس بازخوانی مدارک بدست آمده از روزنامه قدیمی استوار قم (چاپ شده از ۱۳۱۴ تا ۱۳۵۴ ش) به این صورت ارائه داد:
 

دختر لال در حرم شفا یافت

ساعت ۶ بعد از ظهر روز جمعه گذشته که صفوف جماعت در مسجد بالاسر حرم مطهر مشغول نماز و زائرین در اطراف ضریح مقدس گرم زیارت و راز و نیاز بودند ناگهان صدای صیحه دوشیزة جوانی با لهجة ترکی در فضای حرم طنین انداخت و بدنبال صدای او جیغ زن دیگری مردم را متوجه گوشة راه روی بالاسر ضریح نمود که اتفاق تازه ای افتاده است.

 

صدای فریاد ۳ زن ترک زبان و دو مرد همزبان آنها جمعیت حرم را بآن گوشه جذب کرد و آقای قوامی از صاحب منصبان آستانه که بزبان ترکی مسلط است با آنها به گفتگو پرداخته و دید دختر و مادرش از ترس هجوم مردم التماس می کنند که آنها را بجای خلوت و امنی ببرند.

 خدام آستانه بکمک یکدیگر آنها را که سه زن و دو مرد بوده اند به کشیک خانه می برند و در آنجا دوشیزه پانزده ساله شفا یافته و پدر و مادرش ماجرای خود را چنین نقل می کنند:

این دختر نامش ملیحه فرزند عباد اله اهل قریه آب روشن از قرآئ آستارا در مرز روسیه است که عقد بسته و یازده ماه پیش بر اثر عارضه عصبی لال شده است و پس از مدتی جستجو ما را برشت برای معالجه راهنمائی کردند.

 
لهذا برای معالجه برشت کوچ کردیم و در آنجا نزد آقایان دکتر شعاع و دکتر صوفی بمعالجه پرداختیم تا یک یک آنها مرض او را لاعلاج تشخیص دادند از آنجا بقصد قم حرکت و امروز بقم وارد شدیم و پس از تهیه منزل دستجمعی بحرم آمدیم دختر میگوید همان طور که پای ضریح نشسته و با توجه مخصوصی بر بدختی خود فکر میکردم ناگاه روشنی عجیبی بچشمم خورد و از ذوق فریاد زدم.

 
پس از ساعتی که در کشیک خانه بودند و شام خوردند و جمعی از آقایان روحانیون و افسران ژاندارمری بملاقات ملیحه رفته اند ولی ازدحام جمعیت برای دیدن دختر شفا یافته تا ساعت یازده ادامه داشته که برای دیدن دختر اصرار داشته اند ناچار بدستور آقای فهیمی سرکشیک که دختر را وادار میکنند از طبقه فوقانی حرفی بزند ملیحه باتفاق پدرش مقابل راهرو آمده بترکی گفت «بروید خانه تان، من میخواهم بروم، میترسم» سپس مامورین کشیک با تلاش فوق العاده حرم را خلوت کرده؛ آن خانواده را بوسیله تاکسی بمنزلشان رسانیدند و آنها از ترس مردم که مبادا مجدداً بسراغشان بروند بامداد همان شب بتهران رفته اند.

 

کلیشه عکس دختر باین شماره نرسید هفته بعد چاپ میشود.

مسئول تدوین و نشر مرکز اسناد گفتند در بررسی اسناد اداری حرم مطهر به سندی برخوردیم که دقیقاً حکایت از این واقعه کرامت داشته و به جهت بهره مندی مخاطبان متن بازخوانی این سند که گزارش مسئول اداره تشریفات حرم مطهر در سال ۱۳۴۴ به تولیت وقت است تشریح می شود:

«شماره…………….. قم تاریخ: ۱۵/۸/۱۳۴۴ تولیت آستانه مقدسه پبوست…………… گزارش دایره [تشریفات] بعرض عالی می رساند

محترما شب گذشته، دختر ۱۳ ساله از اهالی آستارا که ۱۱ ماه بمرض لالی بوده و کلیه اطباء اورا جواب کرده بودند، ساعت ۸ بعدازظهر در حرم مطهر شفا یافت. کشیک سوم برای حفظ جان دختر او و برادر و مادرش را به کشیک خانه برده، جمعیت زیادی مایل بدیدن او بودند.

 
مخبرین جراید با برادر او مصاحبه کرده و آقای فهیمی عکاسی میاورند در کشیک خانه از او عکس عکس میگیریند. با اطلاع از جریان بلافاصله مشرف و ترتیب خروج او از کیشک خانه داده شد. ابتداء مسجد طباطبایی در درهای آن طبق معمول بسته شده بود. گفتم مختصری درب آن را مختصری باز نمودند. با گماردن آقایان خدام جلو جمعیت او را بمسجد منتقل و از درب خیابان موزه و بوسیله تاکسی او و همراهان را به محل سکونت (مسافرخانه) فرستاد. فاصله بین در مسجد تا تاکسی جمعیت، دختر و برادر و مادر را بقدری فشار داد که بیم سکته او میرفت. امروز نیز مردم برای دیدن دختر به مسافرخانه مراجعه ولی او را پنهان کرده بودند. که مبادا البسه او را پاره نموده ببرند. مراتب بدینوسیله بعرض میرسد.»

 

۹۳۰-روایتی از کمک شیخ زاکزاکی به دختر تازه عروس که نمی خواست مسیحی شود.+ محبت اقتصادی

۱۹ مرداد

یک مرد نیجریه‌ای که مخفیانه به دین مسیحیت گرویده بود تنها در صورتی حاضر به پرداخت جهیزیه و هزینه ازدواج دخترش بود که او نیز مسیحی شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک مرد نیجریایی در ناحیه بوچی این کشور که به دین مسیحیت گرویده است، دادن جهیزیه به دخترش را منوط به مسیحی شدن دخترش کرده بود؛ این مرد نیجریه‌ای که به تازگی به دین مسیحیت گرویده است به دخترش گفت که تنها در صورتی حاضر است جهیزیه و هزینه مراسم عروسی او را بپردازد که دخترش نیز مانند او مسیحی شود. دختر جوان که حاضر نبود از دین اسلام دست بکشد، با خواسته پدر مخالفت کرده و اگر به خاطر کمک مالی شیخ زاکزاکی نبود، او با دست خالی به خانه بخت فرستاده می‌شد.

برپایه این گزارش به نقل از  islamicmovement.org،زمانی که خبر این ماجرا به گوش سهیلا دختر شیخ ابراهیم زاکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه رسید، او جریان را در ملاقاتی به پدرش که در بازداشت به سر می‌برد گزارش داد و پدرش به ایشان سفارش کرد که هزینه‌های عروسی و جهیزیه این دختر جوان را متقبل شوند. چیزی نگذشت که سهیلا با همراهی جمعیت ابوالفضل العباس، جهیزیه دختر جوان را خریداری کرده و او را به خانه بخت فرستادند.

کمک شیخ زاکزاکی به دختر تازه عروس که نمی خواست مسیحی شود

کمک شیخ زاکزاکی به دختر تازه عروس که نمی خواست مسیحی شود

مالام بالا عبداللهی دایی عروس که  بر خلاف پدر عروس وضعیت مالی بدی دارند نیز گفت: پدر عروس که به تازگی مسیحی شده تلاش زیادی کرد تا دخترش نیز همانند او از اسلام دست بکشد و عروس یک خانواده مسلمان نشود، به همین خاطر ما از پادرمیانی شیخ زاکزاکی در این ماجرا بسیار سپاسگزار هستیم.

کمک شیخ زاکزاکی به دختر تازه عروس که نمی خواست مسیحی شود

کمک شیخ زاکزاکی به دختر تازه عروس که نمی خواست مسیحی شود

سهیلا خودش در هنگام تحویل اثاثیه به منزل عروس حضور پیدا کرده واز عروس و داماد خواست تا تمام تلاش خود را برای انجام تعهدات زناشویی به یکدیگر به کار بگیرند.

 

۹۲۹-نظرات ضداسلامی سیاستمداران آمریکایی بسیار خطرناک است.+ محبت به حجاب در مسابقات المپیک و شکست حس حقارت اجتماعی

۱۹ مرداد

ابتهاج محمد نخستین شمشیرباز محجبه آمریکایی که در رقابت‌های المپیک امسال باحجاب شرکت کرده‌است، با انتقاد از سخنان برخی سیاستمداران آمریکایی که پیشنهاد اخراج مسلمانان از کشور را داده بودند، گفت: به نظر من این سخنان بسیار خطرناک است.

http://mehrkhane.com/files/fa/news/1394/12/15/21091_754.jpg

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از واشنگتن پست، ابتهاج محمد نخستین شمشیرباز محجبه آمریکایی که در رقابت‌های المپیک امسال باحجاب شرکت کرده‌است، با انتقاد از سخنان برخی سیاستمداران آمریکایی که پیشنهاد اخراج مسلمانان از کشور را داده بودند، گفت: به نظر من این سخنان بسیار خطرناک است. وقتی چنین نظراتی داده می‌شود هیچ کس به تاثیر آن‌ها روی مردم فکر نمی‌کند. من یک مسلمان آفریقایی آمریکایی هستم و خانه دیگری برای رفتن ندارم. خانواده من همه  اینجا به دنیا آمده‌اند. من نیز اینجا به دنیا آمده‌ام. در جرسی بزرگ شده‌ام. تمام خانواده‌ام اهل جرسی هستند. این حرف ترامپ چه معنایی دارد؟

نظرات و سخنان ابتهاج محمد همزمان با انتقادات شدید خانواده خان که پسرشان را در سال ۲۰۰۴ در جنگ عراق از دست داده بودند همراه شده است.

ابتهاج محمد که از زمان حضورش در بازی‌های المپیک ریو  کمتر مصاحبه کرده است گفت: من امیدوارم و تمام تلاش خود را می‌کنم تا به عنوان یک ورزشکار نماینده خوبی بعنوان یک ورزشکار مسلمان باشم و بتوانم تصورات غلطی را که مردم درباره جامعه اسلامی دارند تغییر دهم.

ابتهاج محمد، ۳۰ ساله اکنون در شهر نیویورک زندگی می‌کند. او که می‌داند چه برنده باشد و چه بازنده، حضورش در المپیک ریو از اهمیت بالایی برخوردار است. او  می‌گوید: من برای به چالش کشیدن کلیشه‌ها و سوءتفاهمات درباره زنان مسلمان بسیار هیجان زده هستم.

او که قصد دارد از این پس بیشتر مصاحبه انجام دهد نیز گفت: به عنوان یک جامعه جهانی، ما باید سخت تلاش کنیم تا وضعیت فعلی را که یک ساختار ناسالم است تغییر دهیم.