ایشان گفتند: خدمتی که حضرت زهرا(س) به تشیع کردند کم نظیر است؛ ایشان باعث تثبیت تشیع شدند، زیرا صحابه جمعیتی بودند که به تازگی وارد اسلام شده بودند و مساله غدیر فراموش و مساله شورا مطرح شده بود؛ از دیگر سوی نیز پیامبر اکرم فرمودند،اگر کسی بمیردو اطاعت امامی برگردنش نباشد به مرگ جاهلی مرده است.
معظم له بیان کردند: حال با این وصف حضرت زهرا(س) از حاکم وقت حمایت و بیعت نکرد؛ در این بین یا باید بگوییم که نعوذ باالله حضرت زهرا(س) در داخل این حدیث است که قطعا با توجه به اوصاف و ویژگی های کم نظیر حضرت زهرا(س) قطعا چنین مساله ای وجودندارد.
حضرت آیت الله سبحانی اظهارکردند: حضرت زهرا(س) افضل بانوان عالم هستند؛ حال باید حالت دوم را مد نظر قرار دهیم که این حکومت و خلافت رسمی نبود و به همین دلیل حضرات معصومین به آنها مشروعیت ندادند.
ایشان گفتند: ایشان با تفسیر آیه مشهور بیت بیان کردند: برخی از متعصبین بیان می کنند که منظور آیه از بیت، مساجد است؛ در حالی که قطعا چنین مساله ای درست نیست، زیرا مسجد بیت نیست، بلکه سجده گاه است و بیت استراحتگاه است؛ بیت حتما مسقف است، ولی مسجد نیازی به سقف ندارد.
این مرجع تقلید اظهارکردند: جلال الدین سیوطی بیان کرده است،مردمی از پیامبر(ص) همین سوال را پرسید و پیامبر بیان کردند، این بیوت، بیوت پیامبران است و در این میان ابابکر از پیامبر پرسید که آیا خانه علی(ع) نیز از چنین منازلی است که پیامبر در پاسخ فرمودند که آری و افضل این بیوت است.
معظم له بیان کردند: هر خانه ای که در آن خانه عالمی عبادت کند و یا خانه ای که در آن یک مومن عبادت کند جزو همین بیوت است و بیت حضرت زهرا(س) از بهترین این بیوت است.