ر تکمیلی دارد که در جدولی به بخشی از آن توجه شده است.
سطح رابطه های در مبانی سند تحول |
رابطه با خداوند |
رابطه با انسان کامل |
رابطه با خود |
رابطه با هستی پیرامونی |
وی ادامه داد: آیا انسان برای ارتباط با خالق هستی به تنهایی قادر است رابطه برقرار کند یا اینکه باید با رابطه و واسطه بدون آزمون و خطا این نیاز خود را بر طرف کند، و اگر این فرض صواب باشد، ارتباط با انسان کامل مقدم میگردد بر ارتباط انسان با خودش و هم چنین جهان پیرامونی او؛ چرا که با این طبقهبندی، خداوند متعال را بدون نیاز از ارتباط با مخلوقات معرفی کرده، و در عوض تمام وجود انسان نیاز به ارتباط با حضرت حق تعالی معرفی میشود.

معاون امور استانهای ستاد همکاریهای حوزههای علمیه و وزارت آموزش و پرورش افزود: در نتیجه، کارکرد عقل و تفکر آدمی هویدا میشود که عقل بدون پشتوانه وحی الهی انسان را در میان راه رها نموده و به دست جهل و حیرانی اسیر میکند و آثار آن در اوراق تاریخ بشر مشهود است؛ چراکه علم بدون حمایت نورانیت وحی، ظلمات است؛ برای اثبات این فرضیه نیاز است به برخی از بندهای مبانی سند تحول بپردازیم تا مکشوف شود که آموزش و پرورش جامعه را میسازد یا فرهنگ اجتماعی بر آموزش و پرورش مدیریتی را مسلط میکند یا باید گفت تعاملی برقرار است؛ اگرچه در برخی موارد تقدمی هم قابل مشاهده است.
* باید تمام معلمان در تدریس خود به تعریف هستی بپردازند